חיפוי חוץ מאבן: מה הליקויים ואיך מתקנים?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

במאמר הבא נסביר מה זה בכלל חיפוי אבן, אילו ליקויים עשויים להופיע בחיפוי וגם, איך מתקנים אותם? כל התשובות.


מה זה חיפוי אבן?

חיפוי אבן הוא סוג של חיפוי שתפקידו להעניק לקיר מראה יוקרתי במיוחד. בשנים האחרונות השימוש בחיפוי אבן תופס תאוצה, שכן מדובר בחיפוי שמתאים לכל עיצוב ומשתלב היטב עם האריחים ברצפה.

כיום השוק מציע מגוון סוגים של חיפויים מאבנים שונות, כמו אבן גיר, אבו חלילה, מצפה, אבן בזלת, חלוקי נחל, אבן עצמון ועוד.

לא משנה באיזה סוג חיפוי בוחרים ובאיזו אבן, תמיד מומלץ להזמין חיפוי מאבן מקומית, אותה קל מאד לספק ולסתת במהירות.


חורים בחיפוי האבן

מכיוון שמדובר בחיפוי טבעי, המון אבנים מגיעות כבר עם חורים בתוכן. במצב כזה, כמובן שלא מדובר בליקוי אלא במבנה האבן עצמה. בכל אופן, לפני התקנת החיפוי יש למיין את האבנים ולנפות את אלה שיש בהן חורים.

שברים בחיפוי

אולי אתם לא יודעים, אך עד שהאבן מגיעה אליכם הביתה, היא עוברת תהליך ארוך מאד מרגע הכרייה שלה במחצבה. לאורך כל התהליך, האבן סופגת פגיעות שגורמות לשברים באבן, מה שכמובן פוגע בחיפוי ובעמידות שלו במים.

סדקים בחיפוי

לאורך כל התהליך שציינו בסעיף הקודם, נוצרים סדקים קטנים באבן. כל עוד מדובר בסדקים זעירים אין שום בעיה, אך הבעיה מתחילה כשהסדקים הללו מתרחבים, שכבת החיפוי העליונה נפגעת ויש בעיות באיטום.

התפוררות האבן

כפי שציינו, יש מגוון סוגים של אבנים לחיפוי, חלקן חזקות יותר וחזקות פחות. אבן הגיר דוגמא, נוטה להתפורר במהירות וניתן לראות זאת בקלות גם בעיניים. חשוב לציין שההתפוררות הזו מתרחשת כל הזמן ולכן יש חשיבות מכרעת לתחזוקה השוטפת של החיפוי.


איך מונעים ליקויים בחיפוי אבן?

לא משנה באיזו אבן משתמשים לחיפוי, לאחר שמחפים את הקיר יש ליישם מילוי שנקרא כחלה בין האריחים. תפקידו של המילוי הזה הוא למנוע חדירת מים מבעד לחיפוי והוא תורם כמובן גם לפן העיצובי, שכן הוא גורם למראה אחיד וחלק.

חשוב ליישם את המילוי הזה ממש עד לעומקה של האבן, אחרת המים לא יהססו למצוא את דרכם פנימה ולגרום לרטיבות בקיר.


איך מתקנים ליקויים בחיפוי אבן?

איטום קירות חיצוניים הוא אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני אנשי האיטום, לא רק בגלל מורכבות העבודה, כי אם גם בגלל מגבלת הגובה.

כל עוד מדובר בבית נמוך הכל בסדר, אך האתגר מתחיל במקרים של בניינים גבוהים או מגדלים גורדי שחקים שבהם מתגלה כשל בחיפוי הקיר.

במצבים כאלה, תצטרכו להזמין שירות של איטום קירות חיצוניים בסנפלינג. צוות האיטום פשוט יגלוש מהגג, יאתר את הליקויים, יתקן אותם ויחדש את השכבת האיטום על מנת שהמים לא יחדרו ויגרמו לרטיבות בקירות הפנימיים.

למידע נוסף בקרו באתרנו https://ab-gvahim.co.il/

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום