עלות בניית שלד – איך מחשבים אותה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אם אתם בתחילתו של פרויקט בנייה, מאמר זה הוא בדיוק בשבילכם! כאן נסביר מה כוללת עלות בניית שלד, איך מחשבים אותה ומהי הטעות הנפוצה ביותר בהקשר הזה.

קצת על השלד

את השלד של מבנים ניתן להשוות לשלד של הגוף שלנו. לשני השלדים תפקיד זהה – להחזיק ולייצב את המבנה, שיכול להיות בית או בניין ויכול להיות גוף חי. היות שכך, ניתן להבין, שהשלד של בניין הוא אחד החלקים החשובים ביותר בו ולכן חשוב להשקיע בו את המשאבים הנחוצים לצורך בנייה איכותית ומקצועית שלו.

מרכיבי השלד

היות שהשלד נועד להחזיק עליו את כל המבנה וכל מה שהוא כולל, כאשר מדברים על עלות בניית שלד יש להתייחס גם להכנות הדרושות לקראת שלבי הבנייה הבאים. לדוגמה, אם התוכנית היא לבנות מרפסות, על השלד להיות מוכן לכך ויותר מזה – עליו להיות מותאם לסוג המרפסות שתבחרו להוסיף. כמו כן, השלד צריך גם להתאים לתכנון התשתיות של המבנה וכל מה שהוא אמור להכיל בהמשך.

הטעות הנפוצה 

מרבית האנשים, כשהם רוצים לחשב את עלויות הבנייה הצפויות להם, מדברים במושגים של עלות למטר ואנחנו כאן כדי להבהיר שזוהי אחת הטעויות הנפוצות ביותר הקשורות לתחום זה. למה? מפני שאם רוצים לחשב עלות בניית שלד עם קבלן שלד מקצועי  לא ניתן לחשב לפי מטר, מפני שהשלד הוא לא רק של הדירה, אלא של כל הבניין ובנוסף, כפי שהגוף שלנו לא יכול להתקיים רק עם השלד והוא זקוק לשרירים, רקמות וכך הלאה, כך גם המבנה זקוק לתוספות שכרוכות בעלויות ומן הסתם, צריך לקחת גם אותן בחשבון.

אז איך כן מחשבים?

הדרך הנכונה ביותר לחשב עלות למטר היא רק לאחר תום תהליך הבניה, כולל כל התוספות, ורק אז לבצע את החישוב של סך כל העלויות שהיו וחלוקה למספר המטרים. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לבצע הערכה של עלויות עתידיות ואת זה ניתן לעשות לאחר ביצוע תכנון מדויק ככל האפשר של תהליך הבנייה הצפוי. במידה ומה שמעניין אתכם היא העלות של בניית השלד בלבד, יש להעריך את עלות החומרים וכמותם הצפויה וכמובן – גם את העלויות הצפויות של התאמות של השלד לתוספות עתידיות אפשריות.

שימו לב!

אין ספק, שכל פרויקט בנייה כרוך בעלויות גבוהות ומן הסתם, כולנו היינו שמחים להוזיל את העלויות עד כמה שאפשר. יחד עם זאת חשוב לזכור, שיש דברים בחיים שפשוט אסור לתת לשיקול הכלכלי לקבל החלטות עבורנו! בניית שלד של בניין היא דוגמה מצוינת למצב כזה וזאת, מפני שאם נבחר חומרים זולים, אנשי מקצוע לא מספיק מקצועיים ואמינים וכך הלאה, אנו מסתכנים בנזק למבנה, המשך שימוש לא נוח במבנה ואפילו את החיים שלנו ובדיוק בגלל זה חשוב שהראש יקבל את ההחלטות ולא הארנק.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום