ביקורת מבנים בגליל

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

ביקורת מבנים בגליל

ביקורת מבנים הוא תחום הנדסי חשוב מאוד בענף הבניין ועוסק בעיקר בנושא של בדיקות בדק בית למבנים. חברות המספקות שירותי ביקורת מבנים מתמחות למעשה בבדיקות בדק בית. מתי נדרשת בדיקת בדק בית? מה כוללת הבדיקה? מי מבצע את הבדיקה והאם יש הוראות מיוחדות לגבי זהות הבודק? האם ישנן חברות המספקות שירותי ביקורת מבנים בגליל ואיך לבחור את המתאימה לכם ביותר? את כל התשובות על שאלות אלו ועוד, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מה זה אומר ביקורת מבנים?

ובכן, ביקורת מבנים הוא תחום הנדסי בענף הבניין שסובב רובו ככולו סביב הנושא של בדיקות בדק בית. בדיקת בדק בית היא בדיקה הנדסית של מבנים המבוצעת במטרה להבין את הסטטוס ההנדסי של המבנה ולערוך רשימה של כל הליקויים הקיימים בו. בדיקה זו מבוצעת באופן שיטתי בכל מקרה של מסירת דירה חדשה מקבלן, כמובן במידה ומקפידים לבצע אותה, וכן לאחר שיפוץ משמעותי של מבנה, ביצוע שינויים מבניים בשלד המבנה, הוספת מרפסת וכן במקרה של חשש ליציבות המבנית של המבנה. השירות של בדיקות בדק בית נקרא פעמים רבות ביקורת מבנים אך הכוונה היא בדיוק לכך. יחד עם זאת, חברות המספקות שירותי ביקורת מבנים בגליל, עשויות לספק שירותי ביקורת נוספים הכוללים למשל ביקורת על מערכות נלוות למבנה כמו למשל ביקורת על מערכות בטיחות אש, מערכות לחץ מים, מערכות מיזוג אוויר והסקה וכדומה. המדובר כמובן בתחומי התמחות שונים אשר לגביהם חלים כללים שונים מאשר בדק בית, אך ישנן כאמור חברות, המספקות את כל מכלול שירותי הביקורת שיכולים להידרש למבנים.

 

מהי בדיקת בדק בית ומי מבצע אותה?

אחרי שלמדנו מתי נדרשת בדיקת בדק בית, כעת נספר לכם על הבדיקה עצמה. הבדיקה עצמה היא בעיקרה בדיקה ויזואלית שבה בודק איש הנדסת בניין מוסמך את המבנה על פי רשימת מכולת של בדיקות שעליו לבצע. רשימת מכולת זו כוללת למעשה את כל חלקי המבנה לרבות ריצוף, דלתות, חלונות, טיח, צבע, חשמל, מים, צנרת, קירות, תקרה, מעקות בטיחות, סורגים וכן הלאה. כאמור מרבית הבדיקות מבוצעות בצורה ויזואלית, אך ישנם מקרים בהם נעשה שימוש גם בכלים טכנולוגיים למשל לצורך מדידת מרחקים או בדיקת צנרת בתוך הקירות. כפי שרמזנו, בדיקת בדק בית חייבת להתבצע על ידי גורם מוסמך בלבד, והגורם המוסמך הוא איש הנדסת בניין בעל הסמכה מקצועית כחוק. לעניין זה יש חשיבות רבה שעליכם להכיר אותה לפני שאתם מזמינים כל חברה המספקת שירותי ביקורת מבנים בגליל.

חשיבות זו נובעת מכך שדו"ח הבדיקה שיימסר לכם בתום הבדיקה הוא למעשה מסמך משפטי הקביל כראיה משפטית בבית המשפט. דו"ח זה כולל בתוכו את כל הליקויים המבניים שנמצאו בבדיקה, החל מרצפה לא מיושרת, דרך משקופי דלתות לא מיושרים וכלה בליקויים בחיזוקים למרפסת או למעקה המרפסת. כל ליקוי שנמצא בבדיקה מפורט בדו"ח זה. את הדו"ח תוכלו להגיש לקבלן שביצע את הבניה או את השיפוץ בדרישה שיבצע תיקונים לכל הליקויים הללו ועל פי החוק הקבלן מחויב לבצע את התיקונים במסגרת האחריות. אם הקבלן מסרב לכך, תוכלו לקחת את העניין לערכאות משפטיות ואז ישמש אתכם דו"ח הבדיקה ככלי משפטי חשוב מאוד, וזאת כאמור, כל עוד הבדיקה נערכה על ידי איש מקצוע בעל ההסמכה הנדרשת כלומר איש מקצוע בעל הסמכה בהנדסת בניין.

חברות המספקות שירותי ביקורת מבנים בגליל, יודעות היטב מה אומר החוק בנושא ולכן גם מקפידות על ביצוע הבדיקות באמצעות צוות עובדים בעלי הסמכה נדרשת בהנדסת בניין. יחד עם זאת, אם אתם מזמינים את הבדיקה מאדם פרטי, יהיה עליכם לבחון את ההכשרה וההסמכה שלו בעצמכם על מנת לוודא שהבדיקה ותוצאותיה יהיו בעלי תוקף משפטי.

 

 

אילו שירותים נוספים ניתן להזמין מחברת ביקורת מבנים?

כפי שהזכרנו קודם לכן, חברה המספקת שירותי ביקורת מבנים בגליל, יכולה לספק עוד שורה של שירותי ביקורת ובכלל זה ביקורת על מערכות נלוות במבנה. על בדיקות אלה חלות תקנות שונות לחלוטין וכך למשל, אם אתם רוצים לבצע ביקורת למערכת הספרינקלרים במבנה שלכם, חשוב שהבדיקה תתבצע על ידי אדם שהוכר על ידי רשויות בטיחות האש בישראל כאדם שמוסמך לבצע את הבדיקה. חברות המציעות את שירותי הביקורת הללו, מחזיקות בדרך כלל צוות עשיר ומגוון ובו ישנם בעלי מקצוע בכל תחומי הבדיקה הקיימים בתחום בטיחות האש, המים, האינסטלציה וכמובן הנדסת הבניין. יחד עם זאת, השירות המרכזי שמציעות חברות אלה הוא בדיקות בדק בית וזהו השירות שלשמו פונים אליהן בדרך כלל מלכתחילה. לביקורת על מערכות אחרות במבנה שלכם, ייתכן שאתם רוצים להזמין דווקא גורם מקצועי המתמחה ספציפי בסוג המערכת שאותה אתם רוצים לבדוק.

 

האם ישנם כללים חוקיים החלים על בדיקות בדק בית?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן. בדיקת בדק בית היא בדיקה שמוכרת בחוק ומטרתה לאפשר ללקוח למצות את זכויות האחריות שלו על הבנייה. ממש כפי שאתם מקבלים אחריות על טלוויזיה חדשה שאתם רוכשים, כך גם יש לכם אחריות על המבנה שבנה עבורכם הקבלן. יחד עם זאת, אחריות זו היא אינה נצחית ולכן החוק מגדיר פרקי זמן שבהם אתם יכולים לבצע את הבדיקות השונות במבנה בכדי לדרוש את מימוש האחריות על חלקים אלה. בדיקת בדק בית היא בדיקה שאותה יש לבצע עד שנה לאחר בניית המבנה, אך ישנן בדיקות בדק בית מורחבות שניתן לבצע, ושכוללות גם חלקים שונים של השלד לרבות היסודות, ואת הבדיקות האלה ניתן לבצע בתוך פרק זמן שיכול להימתח גם על מספר שנים. את הדברים הללו אתם רוצים לברר מראש על מנת להבטיח שאתם מזמינים חברת ביקורת מבנים בגליל בתוך פרק הזמן הנדרש, שגם מותיר לכם מספיק זמן להעביר את דו"ח הבדיקה לקבלן ולדרוש את תיקון הליקויים.

 

כמה עולים שירותי ביקורת מבנים?

ביקורת מבנים גליל

אז מן הסתם, העלות של שירותי הביקורת משתנים בהתאם לסוג הבדיקה המבוצעת, אבל גם כאשר מתמקדים בבדיקת בדק בית בלבד, יכולה עלות הבדיקה להשתנות מאוד ממקרה למקרה. עלות זו נקבעת על פי שורה של פרמטרים ובראשם שטח המבנה והמורכבות ההנדסית שלו. בהתאם לשני פרמטרים אלה מוגדר למעשה היקף המאמץ המקצועי הנדרש על מנת לבצע את הבדיקה ובהתאם למאמץ זה נקבע גם המחיר. יחד עם זאת, על אף שזה נשמע כאילו העלות מחושבת בצורה מסודרת, במקרים רבים ספקי שירותי ביקורת מבנים בגליל יכולים "לזרוק" לכם מחירים שרירותיים מתוך רצון למקסם את הרווח שלהם, באופן לגיטימי כמובן. אתם מבחינתכם לא אמורים ליפול למלכודת ומה שאתם כן אמורים לעשות הוא לבקש מספר הצעות מחיר ממספר חברות שונות ולבצע השוואת מחירים מסודרת על מנת להבטיח שאתם לא משלמים מחיר מופקע ולחילופין, שאתם לא משלמים מחיר זול מדי שעלול אולי לשקף רמה נמוכה של בדיקה שלא תאפשר את גילוי כלל הליקויים שאותם אתם מאוד רוצים לגלות בשלב זה בכדי למצות את האחריות שלכם על הנכס.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום