מדריך לצילום צנרת ביוב

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צילום קווי ביוב צילום צנרת ביוב צילום ביוב

מערכת הביוב היא מערכת תת קרקעית כמעט באופן מוחלט. המערכת כולה שקועה עמוק באדמה והגישה אליה מתאפשרת אך ורק דרך פתחים ייעודיים שעולים מהמערכת התת קרקעית אל פני השטח. מערכת הביוב היא גם לא מערכת שנעים לבני האדם להיות קרובים אליה, וזאת הסיבה שבגינה אנו טורחים להטמין את מערכת הביוב כמה שיותר עמוק באדמה ולנתק אותה מאיתנו עד למקסימום האפשרי. כל זה טוב ויפה כל עוד המערכת עובדת בצורה תקינה, אלא שכאשר מתעוררת תקלה בתפקוד המערכת, הכל לכאורה מתהפך עלינו כשפתאום אנחנו זקוקים למקסימום גישה למערכת, חברת תדמור טכנולוגיות מבצעת צילום קווי ביוב בכל הארץ במחירים מעולים ובציוד המתקדם בעולם, למעבר לאתר תדמור טכנולוגיות לצילום צנרת ביוב.

צילום ביוב הוא למעשה קונספט שמאפשר לנו לבצע את החלק הארי של תהליך האיתור והטיפול בתקלות ביוב ושל תהליך בקרת מערכת הביוב וכל זאת כשאנחנו נשארים מעל פני השטח. קונספט זה מבוסס על הליך שמגיע אלינו דווקא מעולם הרפואה ושרובנו מכירים אותו בשם "צנתור". צנתור הוא למעשה הליך רפואי המאפשר לנו לחדור אל גופו של המטופל באמצעות צינור דקיק, ופשוט "לטייל" בתוך מערכת הדם של המטופל. טיול זה לא היה תורם לנו דבר אלמלא המצלמה הזעירה וגוף התאורה הזעיר הצמודים לקצה הצינור. באמצעות מצלמה זו יכול הרופא לראות את הדופן הפנימית של עורקי המטופל ולזהות כל מקום בו קיים חשש לבעיה. על אף ההשוואה המוזרה, צילום ביוב עובד בדיוק באותה צורה.

צילום צנרת ביוב

אחרי שהסברנו את הקונספט של צילום ביוב, כעת נסביר כיצד מבוצע ההליך של צילום צנרת ביוב ולמה בדיוק זה משמש. אולי בעצם נקדים ונספר מתי נכון להיעזר בפרוצדורה של צילום צנרת ביוב ומדוע. ובכן, צילום של צנרת הביוב היא פרוצדורה שניתן ליישם בכל סוגי קווי הביוב, ובכלל זה צנרת הביוב בחדר האמבטיה, צנרת הביוב במטבח, צנרת הביוב בסמוך לבניין המגורים ואפילו בקו הביוב העירוני שמוביל את כל מי השופכין מהעיר אל מרכז עיבוד מי השופכין הסמוך. בכל מערכת יש לבצע התאמה של המערכת למאפייני קו הביוב, אך הטכנולוגיה והאפשרות קיימות.

ככלל, צילום צנרת ביוב היא פרוצדורה שבה עושים שימוש כאשר קיים קושי מובנה באיתור תקלה במערכת הביוב, בין שהקושי הזה ברור מראש ובין שהוא מתעורר לאחר ניסיונות שונים לאתר את התקלה ללא מערכת הצילום. כמו כן, צילום קו הביוב יכול לסייע מאוד גם בתהליכים של בקרה וגם בתהליכים של בחינת השפעת קו הביוב על האזור והסביבה בהם הוא עובר. כך למשל, אם יש לכם רטיבות בתקרה שמתחת לחדר האמבטיה, לפני שאתם מרימים את כל הריצוף בחדר האמבטיה, תוכלו להיעזר בטכניקה של צילום צנרת ביוב על מנת לסקור את צנרת הביוב העוברת בחדר האמבטיה כדי לבחון האם ישנו פיצוץ באחד הצינורות והאם צנרת זו היא האחראית על הרטיבות. את אותו הערך תוכלו להפיק גם כאשר אתם סובלים מסתימה במערכת הביוב אך אינכם מצליחים לאתר את המיקום המדויק של הסתימה.

צילום קווי ביוב בציוד המתקדם ביותר

כדאי לזכור שאפשר לאתר ולמצוא כל תקלה בכל מערכת ביוב גם ללא מערכת צילום ביוב, וכך התנהלו הדברים בעבר עד שפותחה הטכנולוגיה החדשנית. יחד עם זאת, איתור תקלות במערכת הביוב באמצעות טכנולוגיה זו מאפשרת להשלים את משימת האיתור והתיקון בקלות רבה יותר, במהירות רבה יותר, ביעילות רבה יותר ובמחיר זול יותר ואלו הן סיבות מספיק טובות להשתמש בטכנולוגיה הזאת גם אם אפשר אחרת. על כן, בכל מקרה בו אתם מרגישים שזה יכול לסייע לכם לו הייתם יכולים להביט אל תוך מערכת הביוב בכדי לאתר תקלה כלשהי במערכת או בסביבתה, כדאי שתדעו שיש לכם את האפשרות להזמין שירות צילום צנרת ביוב, שירות שנגיש גם למגזר הפרטי.

וכעת, נוכל להתמקד לרגע באופן בו מבוצע התהליך של צילום צנרת ביוב. כאמור, מערכת הצילום מבוססת על צינור ארוך המגיע על גליל גדול סביבו מלופף הצינור. המדובר בצינור גמיש דיו בכדי לנוע בתוך הצנרת, אך גם קשיח דיו בכדי שניתן יהיה לשלוט בתנועה שלו בתוך הצנרת. בקצה הצינור מותקנים מחברים ושקעים אליהם ניתן לחבר מצלמה וגוף תאורה, כשבמערכות החדשות שמציעות פתרונות מודולריים יותר, ניתן לחבר אל השקע מצלמות שונות וגופי תאורה שונים בגדלים שונים, בהתאם לקו הביוב אליו רוצים לחדור.

לאחר התקנת המצלמה וגוף התאורה ניתן להחדיר את קצה הצינור אל מערכת הביוב דרך אחד הפתחים שעולים אל פני הקרקע, ומשם ניתן להוביל את הצינור לכל פינה במערכת הביוב. מרגע זה, האופן מבוצע התהליך של צילום צנרת ביוב יכול להשתנות בהתאם למטרה שלשמה מבוצע ההליך. כאשר מדובר בהליך צילום לצורך בקרה ותחזוקה שוטפת של קו הביוב, תתבצע בחינה יסודית יותר של דפנות הצנרת, התמקדות באזורים רגישים ונקודות תורפה וניסיון להבין את המצב הכללי של הצנרת ולזהות בעיות בהתהוות. לעומת זאת, כאשר הצילום מבוצע לצורך איתור תקלה, התהליך צפוי להיות יסודי פחות אך שיטתי יותר. הכוונה היא שבמקרה כזה אנחנו רוצים לחדור אל המערכת כמה שיותר קרוב למקום התקלה, ומשם לזהות כמה שיותר מהר את אזור התקלה ולהגיע אליו. במצב זה אנחנו לא נכנס להליך של סריקת דופן הצנרת בצורה שיטתית ונינוחה, אלא ננוע בצינורות השונים במהירות בניסיון לזהות את התקלה כמה שיותר מהר.

צילום צנרת ביוב – המרכיב האנושי

מרכיב מפתח בתהליך של צילום צנרת ביוב הוא ללא ספק המרכיב האנושי או במילים פשוטות יותר מרכיב הניסיון והידע המקצועי של הגורם המפעיל. לכאורה זה נשמע מאוד קל ואפילו משעשע להניע מצלמה בתוך מערכת סבוכה של צינורות תת קרקעיים, אלא שבסופו של דבר מדובר בהליך פונקציונלי שמיועד להשיג מטרה מסוימת בצורה המהירה ביותר ובעלות הנמוכה ביותר שתאפשר לטכניקה זו להיות כדאית כלכלית. המשמעות היא שכאשר אנחנו רוצים לאתר תקלה במערכת ביוב, אנחנו לא יכולים כך סתם להיכנס אל תוך המערכת מהפתח הקרוב אלינו ביותר ומשם לצפות להגיע אל מקום התקלה. לבחירה של המקום בו נכנסים אל מערכת הביוב יש משמעות דרמטית על המהירות והיעילות בהן נוכל למצוא את התקלה עצמה, וזהו הביטוי הראשון לחשיבותו של המרכיב האנושי בתהליך.

גם כאשר התקלה באה לידי ביטוי במערכת ביוב בדירה חד קומתית, ייתכן מאוד שמקור התקלה הוא בכלל בקומה אחרת, מעל או מתחת לאותה דירה וייתכן שהיא בכלל מחוץ לבניין. אם נחדור אל המערכת מפתח הרצפה במטבח והתקלה היא באמבטיה, נצטרך לעבור מסלול ארוך ומפותל רק כדי להבין שנכנסנו במקום הלא נכון. אנלוגיה זו הולכת והופכת להיות חמורה יותר ככל שאנחנו רחוקים יותר ממקור התקלה, וככל שהתקלה נמצאת רחוק יותר מאיתנו. כאשר מדובר למשל על צילום צנרת ביוב עירונית בדרכים בינעירוניות, קווים שמשתרעים על פני קילומטרים רבים, המקום בו נכנסים אל המערכת וממנו מתחילים לסרוק אותה הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר שסביבו אמור איש המקצוע לקבל החלטה.

בהתאם לכך, כאשר אתם מזמינים את השירות של צילום צנרת ביוב, אתם רוצים לוודא שלא רק מדובר בבחור צעיר ואנרגטי שרכש לא מזמן את הציוד הנדרש, אלא שמדובר באיש מקצוע של ממש, איש מקצוע עם ניסיון שיכול להגיע אל הבית שלכם, לשמוע מכם על אופי התקלה, להעיף אולי מבט אחד באחד מהפתחים הרצפתיים ובתוך רגע אחד להחליט היכן אמורה להיות התקלה והיכן נכון להיכנס אל מערכת הביוב בכדי לאתר את התקלה הכי מהר והכי קל.

מהי נקודת הכניסה האופטימלית למערכת הביוב באמצעות מערכת הצילום?

ובכן, כפי שהסברנו קודם לכן, לנקודה בה אתם נכנסים למערכת הביוב ישנה השפעה דרמטית על המהירות והקלות בהן תוכלו להגיע אל התקלה, אבל למרבה הצער החלטה זו היא החלטה שאיא אפשר לקבל על סמך נוסחה קבועה, אלא החלטה שדורשת ידע מקצועי, אינטואיציה מקצועית וניסיון מקצועי. יחד עם זאת, ישנם שני כללי אצבע שבהחלט יכולים לסייע לכם להימנע מתסכול ועוגמת נפש ולהשלים את משימת איתור התקלה במהירות וביעילות רבה יותר.

צילום צנרת ביוב

הכלל הראשון הוא שכניסה עם מערכת הצילום לעולם תתבצע מהצד היבש של הסתימה, ולעולם לא מהצד הרטוב שלה. כאשר מזוהה תקלה של סתימה במערכת הביוב, די ברור שמצד אחד של הסתימה חלל הצנרת יהיה יבש יחסית בעוד שבצדה השני תהיה הצפה של מי ביוב. מעבר לחוסר הנוחות שיכולה הצפה כזאת לייצר, הצפה זו מונעת מכם להגיע אל אזור התקלה עם המצלמה שלא תוכל לראות דבר בתוך מי הביוב. במקרים אלה, השימוש היחיד במנגנון צילום צנרת ביוב הוא מהצד היבש של הסתימה וכמובן, ככל שיותר קרוב לסתימה, יותר טוב.

צילום קווי ביוב בבניין מגורים

הכלל השני לצילום נכון של קווי ביוב

הכלל השני הוא שבהיעדר עדיפות אחרת, תמיד עדיף להיכנס למערכת מהנקודה הגבוהה ביותר. התנועה בתוך מבוך צינורות הביוב יכולה להיות מורכבת גם כך ולעיתים אף מבין המפעיל כי המערכת הגיעה אל גבול היכולת שלה ויש להוציא אותה ממערכת הביוב ולהיכנס מחדש מנקודה אחרת, על מנת להגיע לאזורים חדשים שטרם הגענו אליהם. כאשר אתם נכנסים מנקודה גבוהה, תוכלו להיעזר בכוח המשיכה בכדי להרחיב את ההגעה שלכם לכל מערכת הביוב, בעוד שאם תחדרו מנקודה נמוכה, סביר להניח שלא תוכלו כלל לבצע צילום של קומות גבוהות יותר לאור הקושי של מערכת הצילום לנוע בניגוד לכוח המשיכה.

אלו הם כמובן שני כללים בסיסיים שאנשי מקצוע המתמחים בתחום של צילום ביוב מכירים אותם היטב. לאנשי מקצוע אלה ישנם לרוב כללים רבים נוספים שמסייעים להם לקבל החלטות בתהליך הצילום ואת הכללים האלה רכש כל איש מקצוע כזה בהרבה זיעה ועבודה קשה.

צילום מערכת ביוב – לאיתור ובחינה אך לא לתיקון

אחרי שאמרנו את כל הדברים הללו על הקונספט של צילום קווי ביוב, אנשים עוד עשויים להתבלבל ולחשוב שמערכת הצילום יודעת לא רק לצלם את המערכת אלא גם לתקן את התקלות שבתוכה. הרי אם בסופו של דבר נצטרך להיכנס למערכת בכדי לתקן אותה, אז למה נועדה בכלל טכנולוגיית הצילום מלכתחילה? ובכן, מערכת צילום קווי ביוב היא מערכת שיודעת לצלם את קווי הביוב ותו לא. המערכת לא יודעת לתקן תקלות, היא לא יודעת למרוח חומרי איטום והיא לא יודעת לבצע כל פעולת תיקון. ועדיין, כל מי שעוסק בתחום מבין את ההבדל העצום בין כניסה למערכת הביוב לצורך איתור התקלה ובין כניסה למערכת כמיקום התקלה כבר ידוע וצריך רק לתקן אותה. במערכות ביתיות מדובר על הבדל של דקות או שעות ארוכות של ריח רע, לכלוך ובזבוז זמן ובמערכות ציבוריות מדובר בחסכון של ימים ושבועות שלמים ובחסכון כספי עצום.

התועלת המרכזית של טכנולוגיית הצילום בתחום הביוב היא התועלת של איתור מקום התקלה ולא של תיקון התקלה, אלא שכפי שאמרנו בתחילת הדברים, מאחר ומדובר במערכת שקועה בתוך השכבות העמוקות ביותר של הקרקע, החלק הקשה ביותר בכל תהליך טיפול במערכת הביוב הוא החלק של איתור התקלה ואת החלק הזה מסייעת לנו טכנולוגיית הצילום לפתור בקלות ובמהירות, כמו מומלץ לבצע חיטוי צנרת מים -שירות נוסף מבית הדר בדק.

צילום קווי ביוב מחיר

כמו בכל שירות מקצועי שאנו מזמינים, גם בהזמנת שירות צילום קווי ביוב מחיר הוא פרמטר חשוב ומרכזי שעלינו לבחון לפני ביצוע ההזמנה בפועל. יחד עם זאת, בשירות הספציפי הזה כדאי להבין את הדבר החשוב הבא: איתור תקלה במערכת ביוב הוא תהליך שיכול להיות מאוד יקרה וכרוך בהמון עוגמת נפש אם הוא מבוצע בצורה ידנית מסורתית, אך יכול להיות גם מאוד זול, קל ומהיר אם נעשה שימוש באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו. המשמעות היא שאם תזמינו שרברב לאיתור תקלה במערכת הביוב שלכם ואם השרברב הזה לא יודע להציע לכם את השירות של צילום קווי ביוב, ייתכן מאוד שהזמן, הלכלוך, עוגמת הנפש והמאמץ שתצטרכו להשקיע עד שהתקלה תאותר ותתוקן יהיו גבוהים לאין שיעור מאלו שתצטרכו להשקיע במקרה של שרברב מקצועי המצויד בציוד צילום קווי ביוב,איתור נזילות גם אם השירות יעלה לכם מעט יותר.

ובכדי לומר את הדברים ביתר בהירות, בהזמנת שירות תיקון תקלה בקווי ביוב מחיר השירות יכול בהחלט להיות מעט יותר גבוה בהצעות מחיר שתקבלו משרברבים מקצועיים המציעים לכם גם את השירות של צילום קווי ביוב, לעומת שרברבים שעדיין עובדים עם הידיים ומוכנים "לתת עבורכם את הנשמה" כדי למצוא את התקלה ולתקן אותה. לפעמים לא צריך לתת את הנשמה ואפשר פשוט להשתמש במצלמה וגוף תאורה. בסוף התהליך זה הרבה יותר זול, הרבה יותר חכם, הרבה יותר מהיר והרבה יותר קל, ולכן ההמלצה היא ברורה – גם אם המחיר המבוקש מכם הוא מעט יותר יקר, עדיין יהיה זה נכון מבחינתכם להזמין שירות צילום קווי ביוב ולא להסתמך על ידי הזהב של איש המקצוע שמולו אתם עומדים.

טכניקות צילום ביוב

בשורה התחתונה, צילום קווי ביוב היא טכניקה מקצועית חדשה יחסית שאין כל ספק בערך שהיא יודעת ויכולה לספק בתהליכים של איתור תקלות במערכות ביוב. יחד עם זאת, רבים מאנשי המקצוע העוסקים בתחום עדיין לא מצאו לנכון להצטייד בטכנולוגיה החדשנית ולכן את יישומה אפשר למצוא בעיקר בקווי ביוב ציבוריים כמו קווי ביוב שכונתיים או עירוניים. יחד עם זאת, גם במגזר הפרטי ישנם לא מעט אנשי מקצוע שכן מציעים את השירות וגם אם הם גובים עבורו מעט יותר כסף מאשר גובה שרברב המבצע את העבודה בצורה המסורתית והמיושנת, הסברנו כבר היטב מדוע תוספת המחיר השולית הזאת יכולה לחסוך לכם הרבה יותר כסף, זמן ועוגמת נפש בהמשך הדרך.

את האפשרות של צילום צנרת ביוב אתם לא חייבים לממש בכל פעם שיש לכם מעט בעיות במערכת הביוב. בשלב ראשון אתם יכולים בהחלט להזמין שרברב שאתם כבר מכירים או סומכים עליו או כזה שיש לכם המלצות לגביו, גם אם אינו מציע את שירות צילום הביוב. יחד עם זאת, אם תהליך איתור הבעיה מתחיל להתארך ולהיות כרוך בחוויות ביוב מאוד לא נעימות ואפילו בנסיקה של עלויות השירות, אתם בהחלט רוצים לעשות סטופ ולהזמין איש מקצוע שיגיע עם ציוד צילום ויוכל לאתר את הבעיה במערכת הביוב בתוך דקות ספורות ולבטח הרבה יותר מהר ממה שהיה ניתן להשיג ללא מערכת הצילום.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום